tisdag 10 maj 2011

var sak har sin plats

Du får ingenting ta med dig dit du går
löd texten.
Men hur kan vi vara så säkra, vi vet ju
inte ens vart dit är? Jag är övertygad
att ingen sak är oss oumbärlig, våra
skilda liv skvallrar om den sannigen.
I det stora hela, förblir alla saker det
lilla . Så jag håller med den gamla texten,
den är ännu lika aktuell. Vi fäster blicken
på våra prylar, för att undvika se något
annat. Var och en får avgöra vad.

Men visst är jag själv ganska fäst vi min
dator….


(skriv om en oumbärlig pryl)

7 kommentarer:

  1. Tänk vilken glädje en skrivade person har av en dator. :)

    SvaraRadera
  2. Det var också det första jag tänkte på.
    Men om huset börjar brinna vill jag ha med mig mina dagböcker jag skrivit sedan jag var 9 år också.

    SvaraRadera
  3. Filosofiskt, tänkvärt och sant!
    Bra!
    Jag som knappt kan hålla i en penna (pga nackskadan) är enormt tacksam för tangentbordet!
    kram!

    SvaraRadera
  4. Men/och man kan lämna ifrån sig lite tankar innan... bra!

    SvaraRadera
  5. Klokt. Och saqer, helt rätt, tankar är mycket intressantare att dela med sig än prylar.

    SvaraRadera