söndag 12 juni 2011

gå runt

Gå vidare, så lätt att saga
Så lätt att tänka, att det måste man göra
Så går det till, man går vidare och kommer över
Kommer över och går vidare
Men hur går man vidare?
Vilka praktiska handlingar leder stegen vidare?
Vilka tankar leder sorgen bortåt,
ifrån,
i vidare och vidare cirklar bort
från de innersta tankebanorna?
Jag skapar nya vanor, går nya vägar
Håller hårdare i allt som var viktigt
Innan
Skapar mitt, utan din skugga hängande över
Tror jag
Ljuger jag?
Hänger inte din skugga lite i kanten av varje foto?
Delar jag inte min längtan till havet med dig?
Vad skapar jag
och vad
tog jag med mig? 


(skriv om en rundvandring)

4 kommentarer:

  1. Tiden läker alla sår...
    Ljuvbittra tankegångar. Gillar skarp!

    SvaraRadera
  2. Fin sorgsen och samtidigt stark text. Smärta och hopp på samma gång. Hemskt fint!

    SvaraRadera
  3. jahua usch ja nog är skuggan där.

    lite kårar skulle det nog vara :)

    SvaraRadera
  4. Gillar hänger inte din skugga lite i kanten av varje foto, väldigt bra.

    SvaraRadera