torsdag 16 juni 2011

knutar

Allt kanske är enklare än vad du tror
                            Om du bara vågar


Verkar som att detta ord som fick mig småle när jag läste det, nu helt och hållet fått mig att stupa. Ironin är för tydlig, måste nästan värja mig lite. Att se de självklara och det enkla är det mest komplicerade av allt, tänkte jag då. Det är så lätt att se problemet, se knuten som är olöslig, men i samma blickfång finns lösningen. Varför ser man den med så stor svårighet? 


(skriv om något komplicerat)

10 kommentarer:

  1. Så klokt skrivit, enkelt men så svårt, precis som du får fram i texten..

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Tänkvärda ord.
    Ja, Allt är lätt när man kan det.
    Annars är det svårt.

    SvaraRadera
  3. Det är svårt att leva. Och ja, ibland ser man inte skogen för alla träd. Det är inte alls lätt.

    SvaraRadera
  4. När orden känns komplicerade är det bara att lägga ifrån sig datorn några minuter, ta en fika och låta hjärnan tumla runt ordet.
    Sedan ger sig allt automatiskt.
    Jag tycker du fått till dagens utmaning excellent

    SvaraRadera
  5. Ja, varför ser man det inte? Förrän man har distans.

    SvaraRadera
  6. Ja det enkla är det svåra, heter det ju och det är sant, tror jag, även om det är en klyscha.

    SvaraRadera
  7. Himla bra! det ska jag tänka på. Tack

    SvaraRadera