fredag 3 juni 2011

hippie

Den moderna hippien tycks ha fastnat med blicken bland statusuppdateringar. Av längtan till frihet kan revolutionen gro bland de mest inbilska av sociala forum, men i demokratins högfäste glömde vi blicka mot horisonten. Nere bland grus och begär förlustar vi oss bland elektroniska blommor och förbättringens högljudda krav ersattes av STORA bokstäver och utroppstec!en uttrycker numera nedtryckt ilska. Skenet är det nya sällskapet, vänner ren statistik, förändring är en ny bild…


(skriv om någon sällskaplig)

8 kommentarer:

  1. Bra, jag tar åt mig ;) fin koppling till hippierörelsen också.

    SvaraRadera
  2. Lite väl krånglig text för min smak men träffande!

    SvaraRadera
  3. Genialt och så sant!
    Hjälp... måste nog genast ge mig ut i trädgården och kola in en blomma IRL, var länge sedan jag såg någon sådan. På riktigt!

    SvaraRadera
  4. oki då räknar jag mig till den nya tidens hippier eller kort och gott hippt. :)

    SvaraRadera
  5. Inte bara jag som tog åt mig då...:) Snygg dikt, snyggt format. (Men tänker samtidigt att allt ständigt uppdateras, when the hippies tore down everything we were fighting for...)Finns egentligen en frihetsrörelse? Och var den någonsin annat är rent personlig, för att inte säga individuell? Cirklar var det va? ....hehe nu snöade jag in...

    SvaraRadera