torsdag 17 mars 2011

Skriv om en utsmyckning (I)


Vägen var lång. I värme gick vi, längtandes. Marken var svältfödd, gräset bräckligt, orört av människohand. Blommor triumferade ut sin färg för att locka minsta bi. Träden stod evigt bugande till vindens ära, den store kuvaren. Framme. Den grå stenen, lätt uppvärmd, som en strandad val, inga andetag. Du tog av dig tröjan, flämtade och drack en klunk. På ditt bröst, på varje litet hårstrå, en svettpärla, glittrande i solen, en liten medalj för varje mödosamt steg. 


10 kommentarer:

  1. Varmt och vackert. Träffande.

    SvaraRadera
  2. Å härligt längtar dit!

    SvaraRadera
  3. Rytmisk Magi med ord! Tokfin :)!

    SvaraRadera
  4. Vackert vibrerande text. Får inte ordning på "budandes" - fattas ett j?

    SvaraRadera
  5. ah, ett skarpt öga! själv blir jag tillslut helt blind för min egen text...tack!

    SvaraRadera
  6. Det var väldigt välskrivet. Jag ser det framför mig. Jag känner det.

    SvaraRadera
  7. Aahh, sådan härlig känsla. Och så vackert språk.

    SvaraRadera