söndag 3 april 2011

bussen från stan

Vilka otänkbara tankar börjar vi tänka i sorgens dimma? Det finns en buss, jag vet vart ifrån den går, men jag vet inte vilket nummer den har. Vi satt på den tillsammans, men jag var ouppmärksam, sömnigt invaggad i trygghet. Visste ni att trygghet gör en sömnig? Tänk på det….Funderade idag på vilket nummer bussen har, om jag inte skulle ta reda på det. I dimman var den tanken väldigt klar, men när dimman lättar…?Gör nog bäst i att låta tanken sakta försvinna.


(skriv om att försvinna)

7 kommentarer:

  1. Otänkbara tankar! Trygghet som gör en sömnig. Gillar.

    SvaraRadera
  2. Fint komponerat. Bussen blir mättad med innebörd.

    SvaraRadera
  3. Verkligen en text som gör att jag funderar på livet.

    SvaraRadera
  4. Intressant om bussar. Jag har alltid tyckt att bussar är lite ska vi säga otrygga. Tåg, tunnelbana och spårvagn går på räls vissa bestämda sträckor, medan bussar kan åka lite hur som helst. Å andra sidan så ersätts inställda tåg förhoppningsvis med buss så man kommer tryggt hem.

    SvaraRadera
  5. Du har så rätt i ditt antagande. Kroppen vyssjas in i någon sorts dvala av bussens monotona ljud, och oftast är det varmt.

    SvaraRadera